Henric Lindqvist
Strategisk frilanscopywriter

Fokus på affärsdrivande copy, relationsbyggande content och att äga ett ord
– inom business-to-business (B2B), tjänster och samhällskommunikation.

IMG_0131

Från krångligt, abstrakt och tråkigt
– till enkelt, konkret och intressant

Skiftet från megafon och oönskat besök till riktat och fokuserat budskap med mottagaren i högsätet har förändrat marknadsföringen i grunden. Samma sak gäller möjligheterna till dialog och kunskapsutbyte mellan leverantör och köpare. Här är fem goda skäl att samarbeta med CopyBoost.

1. Ord som driver affärer
Min passion och specialitet som copywriter är att göra komplexa produkter, tjänster och sammanhang begripliga, relevanta och intressanta för ditt företags kunder och prospekts; en kombination av vägvisare och inspiratör. Elva gånger har varumärken som jag samarbetat med blivit belönade eller nominerade för effekt och verkshöjd. Erfarenhet från ett hundratal koncerner, företag och offentliga verksamheter.

2. Bidrar till att vässa varumärken
Att särskilja sig i marknadens medvetande är A och O för alla varumärken som vill bli sedda, hörda och, framför allt, omistliga. Jag har utarbetat omkring femtio positioneringsstrategier genom åren, varav ett tiotal på uppdrag av miljardföretag. Att äga ett ord, min handbok om framgångsrik positionering, är utgiven på Liber Förlag.

3. Maximal flexibilitet
Det finns mycket att vinna på att komplettera byrån, inhousegruppen eller kommunikationsavdelningen med en strategisk copywriter vid arbetstoppar, frånvaro eller behov av spetskunskaper. Snabb insats? Koncept? Content? Positioneringsstrategi? Komplett digital lösning? Samarbetar ditt företag med CopyBoost är det du och vad som är bäst för uppdraget som avgör vad som ska göras, vilka som ingår i arbetsgruppen och vad jag som konsult bidrar med.

4. Hemtam i det digitala landskapet
Lång erfarenhet av affärsdrivande texter och webbplatser som konverterar. CMS-vana via WordPress, IQ CMS och Drupal. Tre år på webbyrå. Copy online sedan 2001.

5. Gott samarbete
Jag har arbetat i lag i större delen av mitt liv – först som knähög basketknatte, längre fram som elitspelare och därefter som ideellt arbetande ungdomscoach. Uppskattar människor som har nära till skratt och arbetar prestigelöst och tillsammans för att nå gemensamma mål. På så sätt blir slutresultatet optimalt, samtidigt som resan dit blir rolig och givande. Förhoppningsvis tänker du likadant.