Tusentals industrier och offentliga verksamheter i Sverige använder stora och små elmotorer. För att hålla drift och produktion i gång i allt från vattenverk till slakterier krävs lång erfarenhet och, inte minst, goda kunskaper i såväl elektronik som mekanik.
Ett av Sveriges vassaste elektromekaniska företag heter Elektroverkstaden och finns i Kalmar. Den kommunikativa utmaningen låg i att identifiera och kommunicera företagets största säljbara skillnad, och bevisen för den, till befintliga och blivande kunder. CopyBoost fick uppdraget att utveckla positioneringsstrategin.
Efter tre månaders intensivt arbete var positionen Elmotorexperten redo att sjösättas. För att stärka och underlätta kommunikationen inhandlade Elektroverkstaden omgående domänen elmotorexperten.se.
Projektets omfattning: Positioneringsplattform (cirka 250 timmars arbete), tryckt populärversion i fickformat till medarbetarna, ny logotyp, grafisk minual.
Roll: positioneringsstrateg, projektledare och copywriter
Byrå: egen verksamhet
Samarbetspartners inom grafisk form: Collijn och Masscreation